Propagační předměty umožňují vytvořit pro zákazníky i klienty dlouhotrvající zkušenost s vaší značkou. Jak dobře ale fungují? Co si o tom myslí průzkumy?
Užitečné reklamní předměty najdou využití po řadu let
Podle studie Advertising Specialties Impressions Study (ASI) jsou propagační předměty mezi spotřebiteli stále tou vůbec nejsledovanější formou reklamy. To platí i navzdory reklamě objevující se také v televizi či v digitálním prostoru.
V rámci této studie více než polovina spotřebitelů uvedla, že si některé reklamní předměty ponechává nejméně 5 let. Dalších 40 % spotřebitelů sdělilo, že si uchovává svůj reklamní produkt déle než 10 let.
Užitečné, atraktivní a promyšleně koncipované propagační předměty tedy jejich příjemci jednoznačně umí ocenit. Dokonce jsou jednoznačně nejuznávanější formou reklamy vzhledem k tomu, že každý má, s jistou nadsázkou řečeno, rád to, co může získat zdarma.
Z hlediska zadavatele má tato forma propagace výhodu v tom, že poskytuje vysokou návratnost investic. Promo produkty jsou tedy vysoce efektivním reklamním médiem. Během své životnosti přitom stihnou levné reklamní dárky, jako jsou trička, tašky či propisovací tužky, vygenerovat až tisíce interakcí na straně spotřebitele.
Reklamní předměty jsou univerzálně efektivní
Z hlediska efektivity reklamních předmětů přitom nezáleží na věku cílového příjemce. Téměř dvě třetiny lidí z generace baby boomers a více než polovina mileniálů uvádí, že u nich zůstávají tyto věci nejméně 5 let, a 45 % zástupců věkové kategorie baby boomers uvádí, že některé měli déle než 10 let, přináší další poznatky výše zmíněná studie.
Spotřebitelé si dokonce uvědomují, že reklamní předmět nese určitou hodnotu. A ochotně ho tak budou používat i tehdy, pokud by jej nedostali, ale museli by si ho dokonce sami koupit. Téměř čtvrtina účastníků uvedla, že v posledním roce zaplatila právě za reklamní produkt.
Reklamní předměty tedy lze využít jako účinný marketingový kanál řady značek z různých odvětví. Ty správné si zaručeně vyberete pod značkou UniMark.